Állítsd fejre, amit tanultál!
Budapesti õszi Fesztivál Tóth Ágnes Veronika A fesztivál programdömpingjébõl három olyan elõadást emelnék ki, melyek több szempontból is fityiszt mutatnak a hagyománynak, játékosan átértelmezve azt.
Budapesti õszi Fesztivál Tóth Ágnes Veronika A fesztivál programdömpingjébõl három olyan elõadást emelnék ki, melyek több szempontból is fityiszt mutatnak a hagyománynak, játékosan átértelmezve azt.
Újabb és újabb kísérletek Lengyel György Hevesi Sándor véleménye szerint a Tragédia minden egyes színrevitele csak újabb és újabb kísérletet és próbálkozást jelenthet. Mindig foglalkoztatott egy-egy nagy klasszikus mû megismételt színrevitele. Különösen kettõ csábított több alkalommal is új színpadi…
BacchanáliaLõrinc Katalin Nincs talán még egy alkotó ebben az országban, aki olyan szerencsés kézzel nyúlna a giccshez, mint Bozsik Yvette. Bacchanália címû egyfelvonásosa (ezúttal tisztán táncos és képi a fogalmazás, nem hangzik el egyetlen szó sem) a giccs diadalmenete; a legigazibb bizonyítéka…
Szegedi Kortárs Balett; PR-Evolution Kutszegi Csaba A Tragika és a Carmen alkotói arra törekedtek, hogy táncszínpadukon drámai mû szülessen. Szép számmal akadnak azonban olyan kortárs koreográfusok, akik történet és értelmezhetõ cselekményszál nélküli darabokat készítenek, különbözõ hangulatokat…
Simon Gray: A játék vége Csáki JuditCsalóka már a cím is: A játék vége. (Angolul Close of Play - nemigen lehetett volna másként fordítani, noha nyilván üdvös lett volna elkerülni a Beckett-asszociációt.) Súlyos, komor üzenete van egy ilyen címnek Beckett-tõl függetlenül is - Simon Gray darabjának…
August Strindberg: Csak bûnök és bûnök Szántó Judit Dicséret illeti mind az Új Színház dramaturgiáját, mind a skandináv repertoárt újrateatralizáló fordítót, Kúnos Lászlót, hogy a teljes ismeretlenségbõl visszahozta ezt a Magyarországon egyszer játszott, majd nyomtalanul eltûnt, 1899-ben keletkezett…
Csehov: Siráj Nagy AndrásCsehov maga méri ki a szükséges szenvedélyek mennyiségét "öt pud"-ban, amikor sorozatos színházi kudarcai után öntudatosan kezd színpadellenes mûvének írásába: "sokat vétek a színpad törvényei ellen" szögezi le azonnal -, "komédia, három nõi, hat férfi szereplõ, négy…
Mikszáth Kálmán-Závada Pál: A Különös házasság Kovács Dezsõ Járom az utam, dudorászom a Váci útra menet, kissé náthásan. A nézõtér csöndes. Nincs krákogás, harákolás, mocorgás, meg se pisszen a nagyérdemû a maga ezerkilencszáz forintjáért.
Per Lysander-Suzanne Osten: Médea gyermekei Tegyi Enikõ Mint a mesebeli szegény leány, aki hozott is ajándékot a királynak, meg nem is, úgy járt most el Novák János, a Kolibri Színház vezetõje. Vett egy mély lélegzetet, és mûsorra tûzte a svéd gyermekszínházi "forradalmat" elindító Médea gyermekeit,…
Edward Albee: Szilvia, a K. Tompa AndreaA történet igen egyszerû és ismerõs: felsõ középosztálybeli, középkorú, sikeres, jó házasságban élõ férfinak új kapcsolata kezdõdik, s ettõl a dolgok a fejük tetejére állnak. De azért mégsem ilyen egyszerû ez, mert az új kapcsolat nem egy nõ (ez ókonzervatív…
Budapesti Õszi Fesztivál Halász TamásNem volt könnyû dolga annak, aki választani próbált a fiatalos lendületet ígérõ, megújult Budapesti Õszi Fesztivál táncmûvészeti programjából. Nem mintha a megszokott programbõség fokozódott volna zavarba ejtõvé. Inkább a mifelénk ismeretlen, hazai referenciák…
Shakespeare: Hamlet Koltai Tamás Mindenekelõtt erõs képek rögzülnek emlékezetünk retináján Victor Ioan Frunzá pályaudvari Hamletjébõl. A nem színházi helyszín önmagában radikális rendezõi gondolkodásra vall, a színházépület elhagyása a teátrális konvenciók fölrúgásának szélsõséges esete. Általában…
Weöres Sándor: Holdbeli csónakos Perényi Balázs Öltönyös férfi és kantáros halásznadrágú gyerekember - gyermeket játszó színész - ereszkedik alá óriási hintán a zsinórpadlásról. A magasból érkeznek, fentrõl, a képzelet, a tünemények szférájából. Elõresétálnak a rivaldához, ünnepélyes és barátságos…
Bertolt Brecht: A kaukázusi krétakör Forgách András Kezdem azzal, hogy a díszlet már megint bravúros; mint egy nagy díva, mindent tud (brávó, Ambrus!), ki tudja énekelni és tartani a magas cét; elsõ percben elbûvöl az eleganciájával, az áttetszõségével, a hûvösségével, a tisztaságával: tele van vele…
- Dusa Gábor felvétele -Bál, avagy a táncos mulatságTóth Ágnes Veronika Hányféle módon lehet közelíteni a tánchoz? Mire valók a mozdulatok? A közelmúltban Bozsik Yvette három egymástól radikálisan eltérõ választ fogalmazott meg három darabjában. Sejthetjük persze, hogy a koreográfus - bár könnyedén…